Pszczeli cud dla sportowców
Należy do najbardziej odżywczych i skoncentrowanych źródeł składników mineralnych pochodzenia roślinnego. Prawdopodobnie NIE wegańskie, więc nie wszyscy korzystać będą z ich zalet. 😉

A szkoda.
 
Pyłek jest białkowo-węglowodanowym “proszkiem” kwiatowym zebranym i przeniesionym o ula przez pszczoły. To takie roślinne męskie nasienie – chyba nie muszę mówić, że świadczy to o tym, że musi być zasobny we wszystkie niezbędne składniki mineralne do tego, aby zapłodnić komórkę jajową zalążka. Z tego powstaje dziecko. 😉
 
…ale prawdziwym hitem jest pierzga. 


 
Pierzga rządzi.

Pierzga jest ubitym przez pszczoły pyłkiem wymieszanym ze śliną, który przeszedł fermentację mlekową w ulu pod opieką młodych pszczół. Brzmi słodko?


Pyłek pszczeli właściwości

Pyłek pszczeli – jakie ma właściwości?

 
Na pewno nie jest on jednak taki w smaku! 😉 Kto miał styczność wie, że smak jest bardzo specyficzny.
 

Jak dobrze wiemy, procesy fermentacji są naturalną metodą na przedłużenie trwałości żywności – także pomocne dla pszczół, ponieważ pierzga zaraz obok źródła węglowodanów, którym jest miód – stanowi ich pokarm (stąd z ang. “Bee Bread” ) – ubity, wymieszany ze śliną pszczół i przefermentowany pyłek przypomina faktycznie mały bochenek z tym, że dla pszczół jest to źródło przede wszystkim białka). 


Pierzga i produkty pszczelarskie

Pierzga i produkty pszczelarskie

To, czym różni się pierzga od pyłku to większa koncentracja składników mineralnych, witamin i …bakterie kwasu mlekowego.

 
Stanowią źródło mikroflory dla pszczół i jak się okazuje – także dla ludzi. 🙂 Oczywiście nie są to porywcze ilości, ale wystarczające do tego, aby był to ciekawy naturalny produkt.


 

Pierzga jest bogatsza w witaminy i składniki mineralne niż sam pyłek. Ma – jak już wspomniałam – bakterie kwasu mlekowego, kwasy organiczne i mniejszą ilość polisacharydów niż pyłek. To źródło białka, węglowodanów i tłuszczu oraz niezbędnych składników dla pszczół. Dla nas także. 


 
Ciekawostką jest, że spożywanie pyłku, który zbierany jest z przeróżnych kwiatów może wykazywać działanie antyalergiczne i wykorzystywane być jako odczulanie. Jeśli jesteś alergikiem – warto się tym zainteresować.

Co takie produkty mogą przynieść sportowcom i jak można je używać w diecie, aby wspierały organizm?

  • Wspierają tworzenie czerwonych krwinek i zwiększają poziom żelaza we krwi;
  • Działają pozytywnie na apetyt /u sportowców z dużym zapotrzebowaniem jest to zaletą 🙂 /, wspomagają przemianę materii;
  • Działają antydepresyjnie – co wbrew pozorom u osób z bardzo wysoką aktywnością fizyczną nie jest rzadkością. Niekiedy depresja wynika z przeciążenia, z niewystarczającej regeneracji i przeciążenia układu nerwowego;
  • Regenerująco na układ nerwowy;
  • Wpływa wspierająco na układ immunologiczny, więc wspiera odporność, która naturalnie może być obniżona u osób o bardzo wysokiej aktywności fizycznej;
  • Odtruwa.

Jak używać?

  • Dodatek do smoothies;
  • Dodatek do kaszy jaglanej / płatków owsianych z miodem lub owocami;

Pyłek/pierzgę stosuje się w ilości około 1-2 łyżek 2x dziennie.




Pierzga

Pierzga – właściwości






Źródła:
CATEGORY: Ciekawostki i inne, Dieta sportowca
Komentarze (1)

Pyłek sama stosowałam gdy gdzieś przeczytałam, że wspaniale regeneruje mięśnie o wysiłku. O pierzdze pierwszy raz czytam. Muszę się bliżej zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

proudly created by CoffeeCode.IT


Wszystkie Diety w sklepie taniej o 30zł!

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 
Należy do najbardziej odżywczych i skoncentrowanych źródeł składników mineralnych pochodzenia roślinnego. Prawdopodobnie NIE wegańskie, więc nie wszyscy korzystać będą z ich zalet. 😉 A szkoda.   Pyłek jest białkowo-węglowodanowym “proszkiem” kwiatowym zebranym i przeniesionym o ula przez pszczoły. To takie roślinne męskie nasienie – chyba nie muszę mówić, że świadczy…