Jak schudnąć “z brzucha”? – Redukcja konkretnych partii

Nie raz, nie dwa, a pewnie znacznie więcej razy czytaliście o tym, że tkanki tłuszczowej nie pozbywamy się z danych miejsc. Tak, ja również pisałam, że genetyczne skłonności determinują to, jak odkłada się nasza tkanka tłuszczowa i gdzie są nasze oporne miejsca. (pomijam polecane w pewnych środowiskach konkretne suplementy)

Nie wszyscy jednak uważają, że nie mamy na to wpływu.

Okazuje się, że część badań sugeruje, że miejsca, w których gromadzi się nasza tkanka tłuszczowa korelują silnie z hormonami. Zwracając uwagę na to, że kobiety i mężczyźni zwykle gromadzą tkankę tłuszczową w innych okolicach / biodra – brzuch / brzmi to całkiem sensownie. Poza tym, jak wiemy, hormony i rozregulowanie ich syntezy prowadzi do wielu zaburzeń w organizmie – rozpoczynając od zaburzeń cyklu miesięcznego u kobiet, przez niepozorne zaburzenia snu, na ginekomastii u mężczyzn kończąc.

Takim dosyć popularnym poglądem podzielił się autor – Charles Poliquin, który zwraca uwagę na 12 miejsc na ciele powiązanych z układem endokrynologicznym.

Stymulacja / modulacja danych hormonów przez odpowiednią dietę, suplementację i włączenie danego rodzaju wysiłku u sportowców ma przynieść oczekiwaną redukcję tkanki tłuszczowej. Wszystko opiera się na rezultatach, jakie osiągniemy dzięki pomiarami fałdów skórno-tłuszczowych kaliperem.

Jak schudnąć z brzucha?
    flickr.com/photos/chuddownes/4909964231/

I tak, istnieje 6 typów w zależności od hormonów:

  • Typ androgeniczny – hormony płciowe /odpowiadają za gromadzenie tłuszczu na ramionach i klatce piersiowej / – im mniejsza ilość tkanki tłuszczowej na tricepsie, tym wyższa ilość testosteronu.

  • Typ insulinowy wysoki poziom insulin /świadczyć może o insulinooporności lub częstych silnych wahaniach cukru we krwi / – koncentracja tluszczu pod łopatkami i na biodrach.

  • Typ tarczycowy – zaburzenia pracy tarczycy / przyczyną może być niewłaściwa synteza hormonów regulujących przemianę materii / – tkanka tłuszczowa po bokach tułowia, w miejscu żeber.

  • Typ związany z kortyzolem – przewlekły stres, wysoki poziom hormonu – okładanie tłuszczu wokół pępka.

  • Typ estrogenowy – hormony sprzyjają odkładaniu tkanki tłuszczowej w typowo “kobiecych” miejscach – pośladki i uda.

  • Typ związany z hormonem wzrostu – kolana i łydki.

Do każdego ze wskazanych typów dopisuje się odpowiednie wytyczne związane z dietą i treningami.

Temat jest bardzo interesujący i chociaż możemy traktować go jako ciekawostkę – jestem pewna, że chcecie znać przykłady produktów i zaleceń, które mogą wspomagać osiąganie rezultatów w każdym z typów.

O tym, w kolejnych częściach wpisu:

Lista badań, która może wskazywać, że ma to sens poniżej. 🙂

A tak poza tym – wiecie jakie ćwiczenia najlepiej spalają tłuszcz?

Zapraszam tutaj!

A jeśli macie potrzebę zredukować masę ciała – to uderzajcie tu: klik

  1. Hum Reprod. 1997 Oct;12 Suppl 1:21-5. “Hormonal control of regional fat distribution.” http://ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9403318
  2. http://eerohakala.com/files/Poliquin.pdf

5 Komentarzy

  • Matiusza

    ,
    30 marca 2016 o godz. 11:40

    Jest ciąg dalszy?

  • kajek

    ,
    29 grudnia 2015 o godz. 21:08

    Typ androgeniczny to zdecydowanie ja, piersi miałem jak u kobiety. Przy redukcji stosowałem dietę opracowaną przed dietetyka i ćwiczenia na siłowni z trenerem personalnym, do tego suplementacja therm line man ponieważ utrzymywało się ogromne zmęczenie organizmu po pierwszym miesiącu. Pomogło. Ogólnie etap redukcji w moim wypadku trwał 9 tygodni.

  • Donkruk

    ,
    23 grudnia 2015 o godz. 11:38

    Rzeczywiście interesująca ciekawostka – czekam na ciąg dalszy 😉

  • Karola

    ,
    17 grudnia 2015 o godz. 13:37

    Świetny wpis 🙂 jednak moim problemem są uda .. możesz polecić jakieś specjalne ćwiczenia na tą partię ciała?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera. Przeczytaj politykę prywatności".