Jak schudnąć “z brzucha”? – Redukcja konkretnych partii

Nie raz, nie dwa, a pewnie znacznie więcej razy czytaliście o tym, że tkanki tłuszczowej nie pozbywamy się z danych miejsc. Tak, ja również pisałam, że genetyczne skłonności determinują to, jak odkłada się nasza tkanka tłuszczowa i gdzie są nasze oporne miejsca. (pomijam polecane w pewnych środowiskach konkretne suplementy)

Nie wszyscy jednak uważają, że nie mamy na to wpływu.

Okazuje się, że część badań sugeruje, że miejsca, w których gromadzi się nasza tkanka tłuszczowa korelują silnie z hormonami. Zwracając uwagę na to, że kobiety i mężczyźni zwykle gromadzą tkankę tłuszczową w innych okolicach / biodra – brzuch / brzmi to całkiem sensownie. Poza tym, jak wiemy, hormony i rozregulowanie ich syntezy prowadzi do wielu zaburzeń w organizmie – rozpoczynając od zaburzeń cyklu miesięcznego u kobiet, przez niepozorne zaburzenia snu, na ginekomastii u mężczyzn kończąc.

Takim dosyć popularnym poglądem podzielił się autor – Charles Poliquin, który zwraca uwagę na 12 miejsc na ciele powiązanych z układem endokrynologicznym.

Stymulacja / modulacja danych hormonów przez odpowiednią dietę, suplementację i włączenie danego rodzaju wysiłku u sportowców ma przynieść oczekiwaną redukcję tkanki tłuszczowej. Wszystko opiera się na rezultatach, jakie osiągniemy dzięki pomiarami fałdów skórno-tłuszczowych kaliperem.

Jak schudnąć z brzucha?

    flickr.com/photos/chuddownes/4909964231/

I tak, istnieje 6 typów w zależności od hormonów:

  • Typ androgeniczny – hormony płciowe /odpowiadają za gromadzenie tłuszczu na ramionach i klatce piersiowej / – im mniejsza ilość tkanki tłuszczowej na tricepsie, tym wyższa ilość testosteronu.

  • Typ insulinowy wysoki poziom insulin /świadczyć może o insulinooporności lub częstych silnych wahaniach cukru we krwi / – koncentracja tluszczu pod łopatkami i na biodrach.

  • Typ tarczycowy – zaburzenia pracy tarczycy / przyczyną może być niewłaściwa synteza hormonów regulujących przemianę materii / – tkanka tłuszczowa po bokach tułowia, w miejscu żeber.

  • Typ związany z kortyzolem – przewlekły stres, wysoki poziom hormonu – okładanie tłuszczu wokół pępka.

  • Typ estrogenowy – hormony sprzyjają odkładaniu tkanki tłuszczowej w typowo “kobiecych” miejscach – pośladki i uda.

  • Typ związany z hormonem wzrostu – kolana i łydki.

Do każdego ze wskazanych typów dopisuje się odpowiednie wytyczne związane z dietą i treningami.

Temat jest bardzo interesujący i chociaż możemy traktować go jako ciekawostkę – jestem pewna, że chcecie znać przykłady produktów i zaleceń, które mogą wspomagać osiąganie rezultatów w każdym z typów.

O tym, w kolejnych częściach wpisu:

Lista badań, która może wskazywać, że ma to sens poniżej. 🙂

A tak poza tym – wiecie jakie ćwiczenia najlepiej spalają tłuszcz?

Zapraszam tutaj!

A jeśli macie potrzebę zredukować masę ciała – to uderzajcie tu: klik

  1. Hum Reprod. 1997 Oct;12 Suppl 1:21-5. “Hormonal control of regional fat distribution.” http://ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9403318
  2. http://eerohakala.com/files/Poliquin.pdf
Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
CATEGORY: Ciekawostki i inne, Dieta w praktyce - porady

Powiązane wpisy

Komentarze (5)

Jest ciąg dalszy?

Typ androgeniczny to zdecydowanie ja, piersi miałem jak u kobiety. Przy redukcji stosowałem dietę opracowaną przed dietetyka i ćwiczenia na siłowni z trenerem personalnym, do tego suplementacja therm line man ponieważ utrzymywało się ogromne zmęczenie organizmu po pierwszym miesiącu. Pomogło. Ogólnie etap redukcji w moim wypadku trwał 9 tygodni.

Rzeczywiście interesująca ciekawostka – czekam na ciąg dalszy 😉

Świetny wpis 🙂 jednak moim problemem są uda .. możesz polecić jakieś specjalne ćwiczenia na tą partię ciała?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 
Nie raz, nie dwa, a pewnie znacznie więcej razy czytaliście o tym, że tkanki tłuszczowej nie pozbywamy się z danych miejsc. Tak, ja również pisałam, że genetyczne skłonności determinują to, jak odkłada się nasza tkanka tłuszczowa i gdzie są nasze oporne miejsca. (pomijam polecane w pewnych środowiskach konkretne suplementy) Nie […]