Ale to tylko, jeśli codziennie będziesz pić zieloną herbatę.

Kawa czy herbata? 🙂

 
Ja o herbacie zapomniałam do niedawna, ale żeby przypomnieć i wam i sobie – trochę o tym, co możemy zyskać pijąc zieloną i białą herbatę!
 
Nad herbatą mamy zrobione setki badań. Nic dziwnego, wywodząca się z Azji, z bogata kulturą i wieloma historiami. Można by pisać o prawidłowym parzeniu strony, a i tak nie bylibyśmy pewni, czy kubek, w którym parzymy jest właściwy. 😉 Tak czy siak, dostęp do herbat mamy bardzo dobry, gorącą wodę łatwo przygotować nawet laikowi kulinarnemu (?!), zatem post skierowany jest do wszystkich!

 

Co jest takie super w herbacie?

 
  • Ma duży pozytywny wpływ na zdrowie. Obejmuje to chociażby:
  • Zmniejszenie ciśnienia u osób z jego zaburzeniem
  • Zapobiega i zmniejsza występowanie nowotworów: jelita cienkiego i grubego, trzustki, nerek, piersi. Ma to związek z protekcyjnym działaniem przed czynnikami środowiskowymi.
  • Może redukować występowanie wielu przewlekłych chorób.
 
Większość tych zalet wiąże się z występowaniem naprawdę dużej ilości polifenoli, które mają silne działanie antyoksydacyjne. Działają wspaniale na komórki naszego organizmu, co potwierdza wiele badań. ♥
 

Są wspaniałe!

 
Pamiętam paręnaście lat temu na forach, portalach itd mówiło się o herbacie bardzo dużo. Teraz stał się to taki “basic” – wszyscy niby wiedzą, ale ilu z nas pije? Kiedyś zielona, lub – o zgrozo – czerwona herbata była niesmaczna. Teraz jest po prostu lekką herbatą, z której robi się nawet słodkie napoje. 🙂
 
Poza tym zielona herbatka:
 

Pomaga chronić przed Candidą i wspomagać jej pozbycie się.

Odnośnie Candidy powstaje też wiele, wiele tekstów i wszyscy teraz dążą do wywalenia węglowodanów (nie jest to jednak jedyna metoda) z diety zapominając o wspomagaczach takich jak ten. 🙂

 
ALE uwaga – pamiętajcie, że herbata – niezależnie jaka – utrudnia przyswajanie żelaza (czytaj więcej), magnezu i niektórych składników śladowych. U osób, które mają niedobory tych składników nie powinna być spożywana do posiłków, które są w te składniki zasobne. Nie powinno się też popijać żadnych suplementów i leków.
 
Zielona herbata

Zielona herbata

Jakie ma znaczenie dla osób aktywnych?

 

Sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej

 
Chociaż wiadomo, że tutaj największy wpływ mają inne czynniki, to są badania, które pokazują, że herbata zielona usprawnia redukcje tkanki tłuszczowej. Np. lepiej działa redukcja przy treningu siłowym, podczas której pije się herbatę zieloną niż kiedy się nie pije.[1] Można wobec tego powiedzieć, że usprawnia metabolizm. 
Tak czy siak nie są to jakieś ekstra zmiany, więc suple z zieloną herbatą to raczej strata hajsu – wiecie, lepiej sobie pić herbatę i czerpać dla zdrowia niż nakręcać się, że obudzimy się o parę kilo lżejsi. 🙂 Kalorii nie ma! Może wspierać dietę i efekty uzyskane także na treningu, ale sama w sobie nie odchudza.
 
Właściwości “spalające” przypisuje się też kofeinie, którą zawiera. Zaparzona zielona to około 35mg kofeiny w szklance, a parzona kawa około 135mg. [2] Właściwości te przypisuje się też katechinom. Wszystko jednak podyktowane jest typem herbaty, czasem jej parzenia i stopniem fermentacji. 🙂
 
Zielona herbata zdaje się mieć więc spoko działanie dla osób aktywnych – poprzez usprawnianie mobilizacji tkanki tłuszczowej łatwiej można korzystać ze zgromadzonej energii. Plus antyoksydanty (z którym jednak nie warto przeginać po wysiłku, ale o tym już było). 🙂 
 
Tak czy siak – warto, bo jest po prostu zdrowa. Warto podmienić chociaż 1 kawę na zieloną herbatę. 😉 
 
 

 
Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest
KATEGORIE: Ciekawostki i inne, Dieta w praktyce - porady, PowerFoods
Komentarze (4)

Zielona herbata jest najlepsza. w domu pije sypaną, ale w pracy stawiam na taka w torebkach, bo jest znacznie wygodniej. Teraz piję sencha rolay z teekanne. testuje sobie.

Piję dużo herbaty, zwłaszcza zimą. Uwielbiam jej rozgrzewające działanie 🙂

Herbaty zielone japońskie są świetne w smaku, dużo smaczniejsze niż chińskie. Polecam też spróbować mało znanych herbat koreańskich – coś pomiędzy Chinami a Japonią jeśli chodzi o smak. A jaki jest pogląd autorki na temat Yerba Mate ?

Bardzo pozytywnie i lubię ją! O YM będę pisała w przyszłości. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

proudly created by CoffeeCode.IT