[KONKURS] – Powiedz mi, co byś ze sobą zabrał… i wygraj Książkę kulinarną dla aktywnych. Waga startowa.

Uwaga, uwaga! 🙂

Jesteś sportowcem i każdego dnia patrzysz na swoje otoczenie z punktu widzenia osoby aktywnej – prawopodobnie jako biegacz, dostrzegasz bardziej leśne ścieżki czy długie odcinki, które nie są zaburzone przez kolejne światła, masz coraz więcej znajomych biegaczy; jako kolarz wiesz, gdzie najlepiej się udawać na długie wyjazdy, a jako fan fitnessu czy wysiłków siłowych orientujesz się, że Twój pokój powoli zamienia się w małą siłownie. Zmiany w kuchni też są dobre i zawsze warto gotować lepiej, zdrowiej, a przy tym mieć czas na życie. 😉

Mam TRZY książki kulinarne, które twafią w Wasze ręce! 

Jeśli myślicie, że przygotowywanie ciekawych i zbilansowanych posiłków nie jest dla was – ta książka rozwieje wasze błędne przekonania lub zainspiruje wasze otoczenie do tego, by wprowadzić parę zmian w kuchni.

Zapraszam wszystkich do przeczytania recenzji tutaj oraz brania udziału w konkursie – każdy ma równe szanse, ale żeby nie było tak łatwo – pytanie konkursowe. 🙂

Pytanie konkursowe:

Wyobraź sobie, że jutro wyjeżdżasz do dalekiego kraju, w którym jedynym pokarmem są BANANY. Z racji tego, że nie odżywiasz się tylko bananami, możesz zabrać ze sobą jeszcze 3 produkty, które w połączeniu z miejscowym przysmakiem stworzą idealny posiłek. 


Co byś zabrał? Odpowiedź krótko uzasadnij. 


 Dodam, że w dalekim kraju masz plan prowadzić aktywny tryb życia i musisz mieć mnóstwo sił, humoru i zdrowia. 🙂

Czekam na Wasze kreatywne odpowiedzi! Banany pasują niemal do wszystkiego, więc puszczajcie wodzę fantazji. 😉

Aby wziąć udział w konkursie należy:

  • W komentarzu pod TYM postem napisać odpowiedź na pytanie konkursowe.
  • Polubić post o konkursie na facebooku i opublikować go publicznie na swojej tablicy, aby dać możliwość wygranej także swoim znajomym. (pamiętajcie, dobro zawze wraca 😉 ). 🙂


Konkurs trwa do 14 października!

Czas start! 🙂

Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
CATEGORY: Bez kategorii
Komentarze (18)

zabrałbym:
1. kokosy – bo dają dużo możliwości, są źródłem zdrowego tłuszczu i można z nich zrobić:
a. mleczko kokosowe (do tajskiego curry i jako deser z bananami, np. pieczonymi, albo do bananowych smoothies)
b. mąkę kokosową – do robienia placuszków, ciast i panierki
c. wiórki kokosowe – podobnie
d. wodę kokosową – by ugasić pragnienie
e. olej kokosowy – np. do smażenia, ponoć bardzo zdrowy

2. jajka – źródło białka, węglowodanów, zdrowych tłuszczy, witamin, choliny itd.
no i można je wykorzystać do jajecznicy, omletów (np z bananami i wiórkami), frittaty, ciast (bananowych rzecz jasna) albo zrobic kogel-mogel

3. wołowinę – źródło białka, witamin, żelaza, selenu, kreatyny.
Banany zamiast ziemniaków mogą nie być najlepsze, ale zawsze zostają steki i tatar 😉

zrobiłbym też winko bananowe i wymieniał na smakołyki przywiezione przez innych turystów

na facebooku jako https://www.facebook.com/jacu.majkowski

zakladam, ze w dalekim dalekim kraju rosna smukle palmy kokosowe i cytrusy wieksze niz slonce; jest upalnie. zabieram wiec mix orzechow i bakalii plus mleko migdalowe i sol himalajska. podczas pierwszego szybkiego marszu z elementami wspinaczki i tysiacem burpees gromadze wszystkie skladniki. poranne cardio poswiecam na tloczenie oleju kokosowego. upojona bananami, podczas wieczorow goracych i dlugich, wyczarowuje orzechowe maslo (uzywajac owego oleju). nastepuje to najpewniej podczas natezonego pedalowania. teraz moge odpoczac i wymieszac skladniki. tak powstaje toffee bez toffe, wspaniale nadzienie, ktore w polaczeniu z bananami, mlekiem, sola i sokiem z dojrzalych cytrusow tworza niepowtarzalne bananowe toffe-podobne a nie pochodne pierwsze w dalekim dalekim kraju lody! tak cudownie orzezwiajace po wysilku! jesli zainteresownaie jest nikle lub tez lody topia sie w tempie niewspolmiernym do moich wysilkow, powracam do sprawdzonych przepisow na wysokobiolkowe smoothies. jesli nie ma w dalekim dalekim kraju kokosow, zabieram je po prostu ze soba. cross fit na pewno pomoze mi w wyrobieniu kokosowego (migdalowego niegdys) mleka. a potem banany orzechy…

GROSZ DO GROSZA A BEDZIE KOKOSZA.ŻÓŁTECZKA OD ZIELONONÓŻEK
ZABIERAMY BO NA CO DZIEN TAKICH FRYKASOW NIE MAMY. BY TYLKO
NIKT NAM KURY NIE ZWINAL BO LZY POPLYNA. MOC DOBROCI W PARU
GRAMACH, TEGO ORGANIZM OD NAS WYMAGA.
ACH I KOKOS RZECZ WSKAZANA – KAZDA JEGO POSTAC MILE
WIDZIANA. CZY TO OLEJ CZY TO WIORKI PELNA BUZIA JAK U WIEWIORKI.
ZATROSZCZ SIE O CIALO A ONO ENERGIA BEDZIE EMANOWALO.
CZYM TO STRAWIC JAK PRZYPRAWIC – TU POMOCNE BAKTERIE CHCA
TEMU ZARADZIC. WIEC CO WYBRAC, NAWAL WARZYW, LECZ TEN JEDEN
CZEKA W SKWARZE. TO OGOREK SFERMENTOWANY ZAGOSCI NA
ZAGRANICZNYCH STOLACH , JAK U MAMY. BRAC GO ZE SOBA TO
RZECZ OCZYWISTA JESLI CHCEMY MIEC NA JEZYKOW SMAKOW TRZYSTA ;]
DIETE NA SPORTOWO CZYTAY WIEC WIEMY CO ZABRAC ZE SOBA MAMY
POZDRAWIAM
NA FACEBOOKU JAKO MAGGY FLAME https://www.facebook.com/profile.php?id=100007073685898

Ja to bym wziął kurę, żeby mi jaja znosiła 😀 może w pewnym momencie bym ją nawet skonsumował (kurak z mlekiem migdałowym i bananem smakuje wybornie) i do tego płatki owsiane, żeby mieć jakieś źródło wartościowych węglowodanów i właśnie mleko migdałowe – dobre tłuszczyki, błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny, masa witamin i cudowny orzechowy smak.

Wołowinę Koba,
Orzechy włoskie,
Bataty

Pełnowartościowe białko, zdrowe tłuszcze, węgle, witaminy i minerały.

Jak dla mnie wystarczą daktyle, mleko migdalowe i szczypta cynamonu. W połączeniu z bananami dadzą miksture idealną – w sam raz na regeneracje po intensywnej ucieczce przed dziką zwierzyną, która z pewnością tam zastanę 🙂 a przeciez tajemnica życia tkwi w prostocie !:)

1. mleko (źródło białka, niezbędne do uzyskania najlepszej owsianki)
2. płatki owsiane (węglowodany, błonnik, magnez, żelazo i witaminy – same plusy!)
3. masło orzechowe (nienasycone kwasy tłuszczowe bardzo korzystne dla naszego organizmu)
+ banany = NAJLEPSZA owsianka ! Pyszny i zbilansowany posiłek dostarczający witamin,minerałów i mnóstwa energii potrzebnej zwłaszcza osobom prowadzącym aktywny tryb życia. Wypróbujcie sami! 😉

Ten komentarz został usunięty przez autora.

1. mleko (białko)
2. płatki owsiane (węgle)
3. witaminki w płynie biowital – słodziutkie i pyszniutkie

1. płatki owsiane, będzie śniadanie 🙂
2. jajka, będzie omlet 🙂 mniam
3. mąka, będą naleśniki 😀
i czego tu chcieć więcej 😉

Będę tradycjonalistką i do bananów dodam: 1. cynamon (uwielbiam jego smak, a do tego, jak wiemy, pobudza metabolizm, rozgrzewa, ma przeciwutleniacze, stabilizuje poziom cukru we krwi i dodaje charakter potrawom) 2. oczywiście, że jajka (pomijając to, że są pyszne, to bogactwo BCAA i wspaniałe źródło białka) 3. olej kokosowy (za działanie przeciw wszystkiemu co złe – wirusy, bakterie, grzyby i za smak). Oczywiście, że robiłabym codziennie jajecznicę lub omlety z tymi składnikami, nie ma opcji znudzenia! Gdyby można było jeszcze wybierać dodałabym kruszone ziarno kakaowca, imbir, kardamon, kurkumę i orzechy włoskie 😀

PAMIĘTAJCIE PROSZĘ O publicznym UDOSTĘPNIENIU NA FACEBOOKu linku z wiadomością o konkursie: https://www.facebook.com/dietasportowca/photos/a.1447021052204985.1073741828.1446769712230119/1506896536217436/?l=ee2ce6dc01 🙂

Z jakiegoś powodu słowa daleki kraj + banany od razu na myśl przywodzą mi Amoazonię, więc tam ulokowałam się na starcie – w końcu żeby znaleźć rozwiązanie, trzeba być dobrze świadomym swojej sytuacji. 😀

1. Płatki ryżowe – dobra porcja węgielków nie jest zła, płatki ryżowe to mój wrześniowy, wyjazdowy hit. Niewielka paczka nie zajmuje dużo miejsca w bagażu, a zalane wrzątkiem, o który można się przy odrobinie wysiłku postarać, zaczynają przyjmować jak najbardziej pryzjazną, obiadową formę. 😀 Zastanawiałam się przez chwilę nad płatkami jaglanymi, ale one nie pachną tak cudnownie jak ryżowe, a pewnie w trudnych warunkach miło będzie pocieszyć się znajomym zapachem. W dodatku płatki na sucho też ujdą, zgniecione z bananem nie będą przeszkadzać, dlatego też zdecydowałam się na nie zamiast na paczkę ryżu lub kaszy. Co jak złapie mnie amazońska ulewa i nici z ognia i wrzątku?

2. Orzechy brazylijskie – z tymi brazylijskimi to taka fanaberia, bo jeśli banany, to natychmiast orzechy brazylijskie… To połączenie smakowe – mmmmm!. Kilka orzechów w kieszeń i bomba energetyczna zawsze “przy tyłku”. A porcja zdrowych tłuszczy jak najbardziej konieczna, w końcu butelki z olejem lnianym taszczyć nie będę. No i jak ciepło! A do lodówki daleko. 🙂

3. Jogurt naturalny w butelce – no bo co z tym białkiem? Mam dziwne przeczucie, że moje łowieckie zabędy będą szybko stłumione przez duże, ostre zęby… Bear Grylls też ze mnie średni, obawiam się że długi, śliski i wielonożny pokarm może mi “nie podejść”. Może starczy mi jaj, na zajrzenie w cudze gniazdo celem uprowadzenia innych jaj 😀 ale medalu za odwagę jeszcze nigdy nie dostałam. Ten jogurt natualny też trochę widzę w postaci kleksa na zupie, którą mam nadzieję ugotować z zerwanych warzyw – bo polowanie na nie raczej nie powinno się skończyć tragicznie.

Teraz chyba dam radę przedostać się przez dżunglę i zrobić kilka pompek? 😉

Banan + kakao + jajka = POWERniespodzianka!
Do tego płatki owsiane, i mamy pożywną jajecznicę z bananem!
Dla podniebienia raj, nie ważne jaki byłby to kraj…
Wulkan energii gwarantowany, aktywnie byłby spożytkowany. 🙂
https://www.facebook.com/joanna.jamrozy

Oto mój mix!
Banany + twaróg + mleko kokosowe + daktyle –> pyszny, pełen białka i dobrych tłuszczu shake! 🙂

na fb polubione i udostępnione jako Magda Chilli Art 🙂
Pozdrawiam gorąco!

Jajka, płatki owsiane, mleko dlaczego? bo w połaczeniu z bananami moge przygotowac, placek owsiany, lub shake mleczny, mufinny, nalesniki, jeszcze wiele innych produktow ktore nadaja sie na posiłek treningowy i po treningowy:-D zaraz umieszczam na fb post:-D

o 14 pojawi się post o konkursie na FB – ten trzeba opublikować. 🙂 Nie zapomnij! Powodzenia! 🙂

O, to ja myslałam ze po prostu trzeba wrzucić link – czyli też udostępnie po 14 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 
Uwaga, uwaga! 🙂 Jesteś sportowcem i każdego dnia patrzysz na swoje otoczenie z punktu widzenia osoby aktywnej – prawopodobnie jako biegacz, dostrzegasz bardziej leśne ścieżki czy długie odcinki, które nie są zaburzone przez kolejne światła, masz coraz więcej znajomych biegaczy; jako kolarz wiesz, gdzie najlepiej się udawać na długie wyjazdy, […]