Manipulacja węglowodanami u biegacza

Istnieją różne koncepcje spożywania węglowodanów i ich korelacji z treningami

Jedną z nich jest metoda, w której trenowanie przy jednocześnie zmniejszonej koncentracji glikogenu mięśniowego (tj. węglowodanów, które zostały upakowane do mięśni). Krótko mówiąc – zmniejsza się ilość węglowodanów w diecie (przy tym zwiekszając ilość tłuszczu).

Jaki to ma sens?

Takie postępowanie ma za zadanie zwiekszyć wydolność tlenową i ułatwić wykorzystanie kwasów tłuszczowych podczas długotrwałego wysiłku i faktycznie potwierdzają to badania.

Nieco inną strategią  jest taka, w której zamiast całodziennych treningów na niskich węglach (co ostatecznie może być uciążliwe i trudne do wykonania) stosuje się tutaj mocny trening wieczorny BEZ węglowodanowego posiłku PO, który to ma największe przełożenie na szybką regenerację wykorzystanych zapasów glikogenu z mięśni, oraz kolejno trening na czczo. Dopiero po porannym treningu protokuł zakłada uzupełnianie cukrów.

Na co dzień – nie jestem zwolennikiem omijania węglowodanów, zwłaszcza okołotreningowo. Nagonka węglowodanowa u niejednego średnio- i długodystansowca zmniejszyła wydolność.

Źle zaplanowana dieta w treningu na niskich węglowodanach może hamować wzmacnianie włókien mięsniowych – a nie do końca na tym nam zależy NAWET WTEDY, kiedy staramy się osiągnąć wagę startową.

Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
CATEGORY: Bez kategorii
Komentarze (4)

Mam pytanie dotyczące obcinania węglowodanów na redukcji przy niedoczynności tarczycy i jednoczesnym przygotowywaniu się do startu (półmaraton w kwietniu). Obecnie ważę ok. 60 kg (164 cm) ale jestem “nabita” mięśniami. Nie chcę rezygnować z treningu siłowego, ale nie wiem na ile mogę sobie pozwolić na zmniejszenie węgli przy bieganiu – tak żeby tarczyca nie padła.

Jak nasilona jest niedoczynność (Dawka hormonów)?

Jak nasilona jest niedoczynność (Dawka hormonów)?

Przepraszam że dopiero odpisuję. Cały czas biorę Letrox 75 i TSH jest na poziomie 1.1-1.5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 
Istnieją różne koncepcje spożywania węglowodanów i ich korelacji z treningami Jedną z nich jest metoda, w której trenowanie przy jednocześnie zmniejszonej koncentracji glikogenu mięśniowego (tj. węglowodanów, które zostały upakowane do mięśni). Krótko mówiąc – zmniejsza się ilość węglowodanów w diecie (przy tym zwiekszając ilość tłuszczu). Jaki to ma sens? Takie […]