Pierwszy poziom wtajemniczenia – aktywność fizyczna i wypoczynek

Jak już pewnie wiecie wrzesień to pierwszy miesiąc wyzwania #zDSnaszczyt. Przez kolejne 30 dni skupimy się na odpowiedniej ilości ruchu oraz regeneracji.

Myślę, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z plusów, jakie niesie za sobą aktywność fizyczna. Jednocześnie uważam, że warto zebrać je wszystkie w jednym miejscu i móc do nich wrócić gdy tylko dopada nas moment zwątpienia.

Tak więc: dlaczego warto być aktywnym?

    • Trening oraz każda dodatkowa forma aktywności sprawia, że mamy więcej energii i sił do działania każdego dnia. Bywa tak, że po całym dniu pracy przed komputerem jestem zmęczona i nie mam na nic ochoty, jednak mimo wszystko najczęściej wracam do domu rowerem. Po kilku minutach jazdy od razu wracają mi chęci do życia!
    • Osoby aktywne fizycznie mają mniejsze ryzyko zapadania na choroby cywilizacyjne. Odpowiednia dawka ruchu sprawi, że będziecie mniej narażeni na otyłość, miażdżycę, nadciśnienie tętnicze, niewydolność krążenia czy chorobę niedokrwienną serca.
    • Aktywność fizyczna poprawia nastrój. Pewnie kojarzycie ten zastrzyk endorfinek zaraz po. Ruch sprawia, że wzrasta także wydzielanie serotoniny.
    • Systematyczne podejmowanie wysiłku fizycznego, dostosowanego do możliwości osoby, pozwala opóźnić proces starzenia się oraz zminimalizować jego negatywne skutki.
    • Wyższe zapotrzebowanie na energię! Zasada jest prosta, ruszając się więcej, wzrasta Wasza przemiana materii, dzięki czemu możecie zjeść więcej dobrego jedzonka! Tej zalety chyba nikt nie zakwestionuje 😀

 

Pamiętajmy, że aktywność fizyczna to nie tylko trening.

Jeśli 3-4 razy w tygodniu chodzę na siłownię, ale poza tym niewiele się ruszam bo wykonuję pracę biurową, a wszędzie przemieszczam się autem, to moja aktywność w gruncie rzeczy nie jest wysoka, żeby nie powiedzieć, że jest niska. Nie chcę powiedzieć, że każdy powinien robić dziennie 10000 kroków, choć uważam, że jest to zdrowy nawyk, ale na pewno warto po pracy wybrać się na spacer, albo przejażdżkę rowerem. Nie dlatego, że liczenie kroków jest modne, ale dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

To teraz czas na drugi człon wyzwania: wypoczynek.

Jeśli nie zapewnimy sobie odpowiedniej dawki snu i odpoczynku nasza regeneracja nie będzie przebiegała prawidłowo. Co to oznacza w praktyce?

Gorsze samopoczucie, mniej sił, kiepski nastrój i większa podatność na kontuzję. W takim stanie nie ma co liczyć na poprawę osiągów sportowych. Dlatego skoro już trenujesz, dbasz o to co ląduje na Twoim talerzu, koniecznie musisz zadbać również o odpowiednią ilość snu i odpoczynku.

 

Na czym będzie polegało wyzwanie?

Przez kolejne 30 dni staramy się sypiać przynajmniej 7-8 godzin dziennie. Trenujemy, chociaż ufam, że to macie już we krwi.

Nie zaniedbujemy odpoczynku, szczególnie tego aktywnego, tak więc poza treningami staramy się także pójść na spacer, basen lub w jakikolwiek inny sposób miło spędzić czas.

 

 

Nie wiem jak Wy, ale ja mam wrażenie, że czeka nas cudowny wrzesień. Wszyscy będziemy wyspani, wypoczęci i w dobrym humorze dzięki endorfinkom na które zapracowaliśmy na treningu!

Team Dietya Sportowca przygotował dla Was kalendarz wyzwania!

Otrzymały go już osoby zapisane na newsletter, udostępniłam go także na Insta, a teraz wrzucam do pobrania TUTAJ!

Co zrobić, aby wziąć udział w wyzwaniu?

We wrześniu odhaczajcie każdy dzień, w którym udało Wam się zrealizować plan, no i wykreślajcie te dni, w których powinęła Wam się noga. Cała akcja odbywa się na Instagramie. 🙂

Na koniec każdego tygodnia udostępniamy kalendarz na swoim Instastory oznaczając profil diety sportowca: @dorota.dieta_sportowca oraz używając hasztagu #zDSnaszczyt.

Dzięki temu będziemy mogły śledzić Wasze działania, dopingować Was no iiiii.. nagrodzić najwytrwalszych! O tym więcej później! 🙂

To jak, wchodzicie w to?

Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
CATEGORY: Bez kategorii, Ciekawostki i inne, Dieta sportowca, Psychologia, zdrowie psychiczne i motywacja

Powiązane wpisy

Komentarze (2)

Trening od zawsze idzie w parze z regeneracją. W zależności od tego, jakiego wysiłku fizycznego się podejmujemy, tyle powinniśmy przeznaczyć na regenerację. Nie powinniśmy przy tym zapominać o diecie, która odgrywa znaczącą rolę podczas obydwu tych procesów. Moim zdaniem, jeżeli nie mamy wystarczającej wiedzy, warto zwrócić się z tym do osoby, która ją ma. Dobry dietetyk wysłucha, doradzi, a i zadba o to, żeby wszystko się ze sobą dobrze zgrywało 🙂

Nic dodać, nic ująć 😍 dlatego właśnie zdecydowałyśmy się przeprowadzić to wyzwanie! 😃

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 
Jak już pewnie wiecie wrzesień to pierwszy miesiąc wyzwania #zDSnaszczyt. Przez kolejne 30 dni skupimy się na odpowiedniej ilości ruchu oraz regeneracji. Myślę, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z plusów, jakie niesie za sobą aktywność fizyczna. Jednocześnie uważam, że warto zebrać je wszystkie w jednym miejscu i móc do nich […]