Jak gotować szybciej? 5 sposobów

Jak gotować szybciej?

Chciał(a)bym się zdrowiej odżywiać, ale to nie dla mnie. Praca, treningi, dom… skąd znaleźć jeszcze czas na gotowanie tych wszystkich zdrowych posiłków? To często powtarzający się powód, dla którego rzekomo nie możemy wprowadzić zmian w swoim żywieniu. Tymczasem wystarczy zastosować kilka prostych tipów, aby w oka mgnieniu przygotować posiłki na cały dzień! Chcesz wiedzieć jak to zrobić? Koniecznie czytaj dalej!

  1. PLANUJ POSIŁKI

Jak przy każdym przedsięwzięciu, tak również w przypadku swojego żywienia podstawą jest dobry plan! Jeśli nie lubisz planować, zleć to nam – z miłą chęcią stworzymy jadłospis idealny dla Twoich potrzeb 🙂

Dlaczego planowanie jest takie ważne? Dzięki niemu oszczędzamy czas, który poświęcamy na zastanawianie się, co zjemy na dany posiłek. Dodatkowo możemy zaplanować duże zakupy na cały tydzień bez konieczności chodzenia do sklepu po pojedyncze produkty, których zabrakło nam do wymyślonego w pośpiechu dania. Warto skupić się na produktach z długim terminem przydatności do spożycia (np. ryże, kasze, makarony), aby nigdy nie było sytuacji “zapomniałem/am kupić tego”. Ewentualnie braki jak chleb, świeże owoce i warzywa uzupełniać sukcesywnie jak się kończą w pobliskich sklepach 🙂

  1. WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ KUCHNI

Gdy masz już plan, zastanów się, które posiłki możesz wykonywać jednocześnie. Skoro kuchenka gazowa ma 4 palniki, to dlaczego gotując rano owsiankę nie ugotować jednocześnie kaszy do lunchboxa? Na patelni obok podsmażamy kurczaka, dodajemy warzywka i przed śniadaniem mamy już gotowy obiad! Warto robić kilka rzeczy jednocześnie. Dodatkowo, fajnym trikiem może być włączenie palnika i gotowanie wody na np. ziemniaki czy makaron od razu po przyjściu do domu, podczas gdy my się przebieramy po przyjściu do domu. My się ogarniemy, a woda będzie wrzała i myk wrzucamy ziemniaczki na obiad 🙂

Jak gotować szybciej?

  1. GOTUJ WIĘKSZE ILOŚCI

To jest coś co podopieczni witają w naszych dietach z wielkim entuzjazmem – obiad przygotowywany na 2 dni. Przy odpowiednim doborze produktów smakuje równie dobrze, nie traci wartości odżywczych i co ważne – oszczędza nasz cenny czas. Poza tym, super miło wrócić do domu ze świadomością, że czeka na nas pyszny, zdrowy i odżywczy posiłek, który przygotujemy w 5-10 minut, bo przecież musimy go tylko podgrzać. Fajnym pomysłem jest również upieczenie większej porcji mięsa, a następnie zamrożenie poporcjowanych wcześniej kawałków. Podobnie można zrobić z innymi produktami np. przygotować większą ilość pierogów 🙂

  1. KORZYSTAJ Z PÓŁPRODUKTÓW Z DOBRYM SKŁADEM

Nie musisz wszystkiego przygotowywać samodzielnie. Obecnie w sklepach mamy dostępny bardzo szeroki wybór gotowych produktów takich jak masła orzechowe, hummusy, guacamole czy pasty warzywne. I to z super składem! Dodatkowo możemy znaleźć mieszanki kasz do przygotowania w 2 minuty w mikrofali, czy mieszanki warzyw na patelnię. Nie bójmy się sięgać po fasolę czy ciecierzycę w puszce lub słoiku. To naprawdę potrafi znacznie przyspieszyć proces gotowania w wyjątkowo zabiegane dni, a przy tym nie tracić na smakowitości i wartości odżywczej. Najważniejsze, to nie bazować na takich gotowcach codziennie, a raczej skupiać się na produktach niskoprzetworzonych 🙂

  1. WYKORZYSTUJ DOBRODZIEJSTWA TECHNIKI

Sprzęty kuchenne potrafią znacznie ułatwić życie. Zamiast gotować makaron, smażyć mięso i warzywa możesz wrzucić wszystko do jednego naczynia, przygotować prostą zalewę, przyprawić i wstawić całość na 50 min do piekarnika. Zyskany czas możesz poświęcić np. na przeczytanie najnowszych postów na naszym blogu. Serdecznie polecamy 🙂

Jeśli nie jesz surówek, bo zbyt dużo czasu trzeba poświęcić na posiekanie warzyw, z pomocą przychodzi kielichowy blender, thermomix lub malakser. W ekspresowym tempie wykona tę pracę za Ciebie!

Przygotowywanie zdrowych posiłków może być naprawdę łatwe, proste i przyjemne. Wystarczy tylko odpowiednio się przygotować 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera. Przeczytaj politykę prywatności".