2. Z cyklu – wszystko o węglach



O ile na codzień warto trzymać węglowodany w ryzach, o tyle dobrze przed startem trochę się nimi doładować- wynika to z prostej zależności!

Jeśli codzienny trening wykonujemy na małych zapasach glikogenu mięśniowego przyzwyczajając organizm do czerpania energii z tłuszczu- podczas startów będzie chętnie korzystał i z tłuszczu (tak, jak został nauczony) i z dodatkowego power-doładowania w postaci około 400-800g glikogenu, co zasili nas o energię na najcięższe odcinki, podbiegi czy dobry finisz (szczególnie w przypadku kolarzy), podczas gdy tętno przekracza magiczną granicę i energia czerpana jest z dostępnych węgli. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera. Przeczytaj politykę prywatności".