Pieczona kapusta, kalafior i czosnek w ziołach

Warto, chociażby ze względu na to, że czerwoną kapustę spożywamy zbyt rzadko! 
Bardzo silny barwnik, któremu zawdzięczamy ten wyjątkowy kolor jest jednym z najsilniej działających antyoksydantów. Kapustę spożywa się także w przypadku anemii (także tej sportowej ) – nie wspominam już o całej reszcie witamin i składników mineralnych, bo pewnie czytaliście już o tym milion razy.
Polecam!
Składniki:
Kapusta czerwona – niecała główka
Kalafior – pół kalafiora
Czosnek – parę ząbków
Zioła, przyprawy – dużo i ulubione
Tłuszcz – smalec / oliwa z oliwek – 2 łyżki
Potnij kapustę w krążki, kalafior podziel na różyczki.
Obtocz warzywa śmiało w oliwie z oliwek (2-3 łyżki) lub w rozpuszczonym smalcu (wersja nie-wege;) ).
Posyp solą, pieprzem, pietruszką, ziołami prowansalskimi, papryką słodką i wszystkimi ulubionymi przyprawami. Dodaj parę nieobranych ząbków czosnku na blaszkę.
Ułóż wszystko na papierze do pieczenia.
Piecz! 🙂 W temperaturze ok. 180C przez około 40 minut. Nadzoruj do momentu mięknięcia kapusty.
Moje warzywa wyszły al’dente – takie, jak lubię. Dzisiaj powtarzam eksperyment. 😉
Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera. Przeczytaj politykę prywatności".