Zapraszam na czekoladę i lody :)

Zapraszam na czekoladę i lody 😉

– tak,wiem, małe przekłamanie z obrazkiem, ale trzeba was czasami czymś zwabić – wbrew pozorom moja propozycja może wyglądać jeszcze smaczniej i być milion razy zdrowsza. 🙂

Quick-tip 😉

Jeśli pomiędzy posiłkami wciąż masz zachcianki na słodkie – weź pod uwagę główne posiłki. Prawdopodobnie jesz zbyt mało tłuszczu i/lub białka, a zbyt dużą część talerza zajmują u Ciebie węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, które powodują szybkie wzrosty i spadki poziomu cukru we krwi – to samo może dotyczyć owoców. Je także – niestety – można przedawkować.

Jeśli masz ochotę na coś słodkiego – zrób lody bananowe lub czekoladę domowej roboty – taka zaplanowana przekąska da Tobie energię i przyczyni się do lepszej regeneracji między treningami.

Przepis na zdrową czekoladę:

  • kakao czarne
  • olej kokosowy
  • miód/ksylitol
  • opcjonalnie: siekane suszonki, cynamon, sól, pieprz, chilli (polecam!), wiórki kokosowe.

Rozpuścić olej, wymieszać z dużą ilością kakao (aż masa będzie gęsta), dodać przyprawy i słód. Włożyć do lodówki / zamrażalnika w foremkach na lód.

Gwarantuję, że padnecie z zachwytu. 😉

Zachcianki spowodowane są także jedzeniem jedzenia o niskiej jakości odżywczej – jeśli produkty, które wybierasz są kaloryczne, a poza tym dostarczają niewiele witamin i składników mineralnych – Twój organizm chce jeść mimo realizacji dziennego zapotrzebowania na energię.
Jeśli jesteś przed treningiem biegowym o średniej i niskiej intensywności – możesz śmiało skorzystać z szejków – oczywiście własnej roboty,

Co najczęściej jest “ofiarą” waszych zachcianek? 🙂

3 Comments

  • Dorota

    ,
    29 października 2015 @ 17:12

    A ja z reguły mam ochotę na słodkie bezpośrednio po jedzeniu (w szczgólności mięsnym i tłustym). Z czego to może wynikać?

  • Sky Meditation

    ,
    29 września 2014 @ 22:25

    eee… u mnie zachcianką są zawsze kwaśne potrawy. O co chodzi? Non stop mogę jeść kwaśną pomidorówkę, pić sok z kapusty kiszonej, kefir, śmietanę… Ciekawe to 🙂 Wiesz coś na ten temat?

    • Dorota Traczyk

      ,
      30 września 2014 @ 03:44

      Wow – może to oznaka zakwaszenia organizmu? 🙂 Wskazane przez Ciebie produkty łączy zasadowość i dwa z nich – obecność bakterii kwasu mlekowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Sprzedawca Dieta Sportowca - poradnia dietetyczna i blog, Dorota Traczyk-Bednarek. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności. Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Kontakt z administratorem: kontakt@dieta-sportowca.pl