Wątróbka – warto. ;)
 

Wątróbka – zmora z dzieciństwa, bardzo niedoceniona obecnie. 


Dlaczego warto po nią sięgać?

  • Cechuje ją najwyższa zawartość żelaza (tego, które przyswajamy najlepiej). Nasze zapotrzebowanie, w zależności od płci wynosi ok. 10-15mg dziennie. Sto gram wątróbki drobiowej to 9,5mg.
  • Żelazo stanowi składnik hemoglobiny i mioglobiny – obie ważne dla sportowców. Jak wiemy hemoglobina-> transport tlenu we krwi, mioglobina-> magazyny tlenu w mięśniach.

Tlen = energia. Energia = dobry wynik. 

  • Witamina A w hiperdawce – żeby nie przegiąć w drugą stronę, jedzmy wątróbkę raz-dwa razy na tydzień;
  • Wątróbka zawiera foliany, magnez, dużo cynku i słuszną zawartość potasu.


CATEGORY: Ciekawostki i inne, PowerFoods

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 
  Wątróbka – zmora z dzieciństwa, bardzo niedoceniona obecnie.  Dlaczego warto po nią sięgać? Cechuje ją najwyższa zawartość żelaza (tego, które przyswajamy najlepiej). Nasze zapotrzebowanie, w zależności od płci wynosi ok. 10-15mg dziennie. Sto gram wątróbki drobiowej to 9,5mg. Żelazo stanowi składnik hemoglobiny i mioglobiny – obie ważne dla sportowców.…