Jedz jajka na miękko!
 
 

Jajka

– na śniadanie, obiad i kolację każdy z was zna przynajmniej jedną propozycję. Mogą być podawane solo, a mogą być częścią wypieków, zapiekanek i kotletów. 
 

Białko jaja

– zawiera różne białka bioaktywne, które działają przeciw nadciśnieniu, antyoksydacyjnie i mikroprotekcyjnie. Niemniej,…
 

prawdziwym “hitem” prozdrowotnym są ŻÓŁTKA.

 
Tak, te bogate w cholesterol, tłuste, żółtka! Bo tłuszcz już dawno przestał kojarzyć nam się z czymś “złym”. W urozmaiconej diecie jest na tłuszcz sporo miejsca, w związku z czym warto wybierać dobrze.
 
Żółtka posiadają bardzo dużą zawartość związków zmniejszających stan zapalny organizmu, w tym komórek krwi, dzięki czemu zapobiegają procesowi aterogenezy, czyli tworzenia blaszki miażdżycowej.
 
Brzmi absurdalnie? 
 
Są źródłem antyoksydantów– tu przede wszystkim karotenoidów – takich jak luteina i zeaksantyna o wyżej wymienionym działaniu. Są rewelacyjne dla sportowców (którzy nie są na diecie wegańskiej). Żółtka zawierają także szeroką gamę fosfolipidów.
 
O jajach pisałam wielokrotnie – poniżej spis jajkowych postów.
Warto sobie przypomnieć zastanawiając się co wybrać na śniadanie. I nie tylko z tego powodu – białko i tłuszcz to dobra kompozycja na śniadanie, jeśli tylko zjadane jest razem z solidną porcją warzyw. 🙂
 
  1. Co w jajku siedzi? Ile dziennie mogę ich zjeść?
  2. Świeże / nieświeże – po czym poznać?
  3. Nalewka z jajek, cytryn i miodu
  4. Śniadanie sportowca z jajami
  5. Pomysł dekady – wyrzucanie żółtek
  6. Jajecznica jaglana – wszystko, czego potrzebujesz
  7. Najlepsza słodka jajecznica świata
  8. Regeneracyjne lody, które biją rekordy popularności!
  9. Najprostsze jajko z masłem
  10. Ile jeść jaj by nie przegiąć?

Uwaga – jajka inspirują! 😉

Może się zdarzyć, że na jajka masz alergię (klik) – wówczas nie sprawdzą się i najlepiej szukać alternatyw, bo nie wpłyną na Ciebie tak cudownie, jak na Twojego kolegę.
 
Smacznego!

 

 
Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
CATEGORY: Ciekawostki i inne, Dieta w praktyce - porady, PowerFoods

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

FreshMail.pl