Jedz jajka na miękko!

 
 

Jajka

– na śniadanie, obiad i kolację każdy z was zna przynajmniej jedną propozycję. Mogą być podawane solo, a mogą być częścią wypieków, zapiekanek i kotletów. 
 

Białko jaja

– zawiera różne białka bioaktywne, które działają przeciw nadciśnieniu, antyoksydacyjnie i mikroprotekcyjnie. Niemniej,…
 

prawdziwym “hitem” prozdrowotnym są ŻÓŁTKA.

 
Tak, te bogate w cholesterol, tłuste, żółtka! Bo tłuszcz już dawno przestał kojarzyć nam się z czymś “złym”. W urozmaiconej diecie jest na tłuszcz sporo miejsca, w związku z czym warto wybierać dobrze.
 
Żółtka posiadają bardzo dużą zawartość związków zmniejszających stan zapalny organizmu, w tym komórek krwi, dzięki czemu zapobiegają procesowi aterogenezy, czyli tworzenia blaszki miażdżycowej.
 
Brzmi absurdalnie? 
 
Są źródłem antyoksydantów– tu przede wszystkim karotenoidów – takich jak luteina i zeaksantyna o wyżej wymienionym działaniu. Są rewelacyjne dla sportowców (którzy nie są na diecie wegańskiej). Żółtka zawierają także szeroką gamę fosfolipidów.
 
O jajach pisałam wielokrotnie – poniżej spis jajkowych postów.
Warto sobie przypomnieć zastanawiając się co wybrać na śniadanie. I nie tylko z tego powodu – białko i tłuszcz to dobra kompozycja na śniadanie, jeśli tylko zjadane jest razem z solidną porcją warzyw. 🙂
 
  1. Co w jajku siedzi? Ile dziennie mogę ich zjeść?
  2. Świeże / nieświeże – po czym poznać?
  3. Nalewka z jajek, cytryn i miodu
  4. Śniadanie sportowca z jajami
  5. Pomysł dekady – wyrzucanie żółtek
  6. Jajecznica jaglana – wszystko, czego potrzebujesz
  7. Najlepsza słodka jajecznica świata
  8. Regeneracyjne lody, które biją rekordy popularności!
  9. Najprostsze jajko z masłem
  10. Ile jeść jaj by nie przegiąć?

Uwaga – jajka inspirują! 😉

Może się zdarzyć, że na jajka masz alergię (klik) – wówczas nie sprawdzą się i najlepiej szukać alternatyw, bo nie wpłyną na Ciebie tak cudownie, jak na Twojego kolegę.
 
Smacznego!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera. Przeczytaj politykę prywatności".