Idzie nowe – Burgerowe Love!

Coś za Tobą chodzi, coś niezdrowego i już prawie obierasz kierunek MAK, ale… powiadomienie raz, wchodzisz na dieta-sportowca.pl dwa… gdzie miałeś iść?

Oto burger, i to nie byle jaki, bo w bułce, którą możesz mieć nie wychodząc z domu.

Powiedziałabym, że to przepis na 3 porcje, ale w sumie wychodzi jedna porcja w trzech interwałach 😉
Czas wykonania: weekendowy, czyli troszkę musisz się przyłożyć!

Kefirowe bułeczki

Składniki

  • świeże drożdże – 5 g
  • cukier – 1/2 łyżeczki
  • ciepła woda – 2 łyżki
  • kefir naturalny – 100 g
  • mąka pszenna chlebowa lub inna jasna – 140 g + 1 łyżeczka do rozczynu
  • mąka pszenna pełnoziarnista lub orkiszowa – 70 g
  • Sól – 1/3 łyżeczki
  • Sezam – 1 łyżeczka

Przepis

  • Drożdże wymieszaj z cukrem, wodą i mąką. Zostaw pod przykryciem na 10 minut.
  • Dodaj kefir, sól i mąkę.
  • Wszystko dokładnie wymieszaj (ciasto będzie dość rzadkie) i zostaw w misce pod ściereczką na około godzinę. Wyrośnięte ciasto podziel na 3 części, ułóż na papierze do pieczenie, posyp sezamem.
  • Rozgrzej piekarnik do 190 stopni.
  • Włóż bułki i piecz je 25 minut.

Burgery

Składniki

  • Puszka białej fasoli (240 g), odcedzona i opłukana
  • Płatki owsiane – 2 łyżki
  • Siemię lniane – 1 łyżka
  • Podprażony słonecznik – 2/3 filiżanki (50 g)
  • Suszona papryka wędzona – 1 łyżeczka
  • Sól – 1/3 łyżeczki
  • Świeżo zmielony pieprz – 1/3 łyżeczki
  • Czosnek – 1 ząbek
  • Świeży koperek – 2 łyżki posiekanego

Przepis

  • Siemię zmiel w młynku do kawy, zalej dwiema łyżkami wrzątku i wymieszaj.
  • Zmiel płatki.
  • Fasolę rozgnieć widelcem (nie blenderem, bo zrobi się fasolowa pasta).
  • Wszystkie składniki razem wymieszaj, uformuj kotlety (3 sztuki) i połóż na blaszce do pieczenia. Piecz 20 minut w nagrzanym piekarniku.

Do podania:

  • Plastry pomidora
  • Plastry ogórka małosolnego lub kiszonego – najlepiej domowe!
  • Sałata
  • Sos wymieszany z (3 łyżeczek musztardy+ 1 łyżeczki miodu + 1 łyżki oliwy + soli, pieprzu)
  • Keczup

Kiedy bułki ostygną (po około godzinie), burgery będą jeszcze ciepłe. Posmaruj je sosem i keczupem, połóż fasolowe kotlety i warzywa.

Zachwycaj się swoim dziełem!

Makroskładniki, całość:

  • Energia: 536 kcal
  • Białko 20 g
  • Tłuszcz: 15 g
  • Węglowodany: 75 g
Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
CATEGORY: Dieta sportowca, Przepisy

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

FreshMail.pl