Owsianka proteinowa MONTE na zimno – przed treningiem!

W upalne dni nie ma nic lepszego jak sycące, zdrowe i zimne śniadanie.

Całe szczęście owsianka nie musi być na ciepło. Jednym ze sposobów, które sprawdzają się najlepiej w ciepłe dni to płatki owsiane namoczone przez noc w wodzie, w temperaturze chłodniczej.

O krok dalej jest ten przepis – owsianka, która spełnia rolę śniadania i deseru jednocześnie. Zimna, delikatnie słodka, ale bez cukru. Z dużą zawartością białka i nie za małą ilością węglowodanów na to, aby wykonać dobry trening!

Polecam! 🙂

Składniki

  • Proszek budyniowy waniliowy, bez cukru – 20g
  • Płatki owsiane – 40g
  • Białko w proszku – u mnie serwatkowe – najlepiej waniliowe / biała czekolada / u mnie wata cukrowa* – 30g
  • Mleko roślinne / naturalne 1,5% – 200ml
  • Woda – ok. 100ml
  • Kakao ciemne gorzkie, proszek – 10g
  • Masło orzechowe – 10g
  • Dowolny owoc – np. brzoskwinia / borówki
  • Szczypta soli
*przy użyciu innych smaków wrażenie jedzenia monte może nie nastąpić

Przygotowanie

Wieczorem:

  1. Mleko podgrzewać w rondelku do wrzenia. W tym czasie w wodzie wymieszać i dokładnie rozrobić proszek budyniowy oraz 20 g białka serwatkowego (smakowego) i szczyptę soli.
  2. Jak mleko zacznie się gotować – dodać miksturę i szybko wymieszać. Budyń powinien być dosyć gęsty ale nie mieć grudek. Jeśli jest zbyt gęsty do rozmieszania – dodać nieco wody.
  3. Płatki w misce zalać gotowym, gorącym budyniem.
  4. Odstawić całość na noc do lodówki.

Rano:

  • Przygotować polewę: wymieszać masło orzechowe z kakao, 10 g białka i 3 łyżkami wody do uzyskania płynnej jednolitej konsystencji.
  • Na owsiance ułożyć owoce i polać całość polewą, która w połączeniu z owsianką stworzy niesamowite połączenie o smaku monte. 🙂

Owsianka proteinowa monte na zimno

Makroskładniki:

(dolicz dodany owoc)

Kalorie: 538
Białko: 40 g
Węglowodany: 60,4 g
Tłuszcze: 15,1 g

Smacznego!

Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
CATEGORY: Dieta sportowca, PowerFoods, Przepisy

Powiązane wpisy

Komentarze (2)

Pyszne, ale ja swoją budynio-owsiankę słodziłam cukrem dark muscovado, bo użyłam odżywki o smaku "naturalnym". Następnym razem muszę posłodzić mniej, bo połączenie wanilii z łyżką cukru dało taki ulep, że aż zęby bolały 🙂 Kakao dam chyba do połowy budyniu, a nie do polewy, żeby było go więcej i by lepiej zrównoważyć całość. Ale muszę zaznaczyć, że ten deser ma świetną konsystencję. U mnie nie był nadmiernie gęsty. Jedyna wada – mało tego 😉

Przetestowana dzisiaj! Pyszna, ale chyba następnym razem dam trochę mniej budyniu, wyszło baardzo gęste i słodkie. Deser na pełnej 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

FreshMail.pl