Wprowadź jeden zdrowy nawyk

Wprowadź jeden zdrowy nawyk.

Tylko jeden, ale teraz.

Wiecie jak to jest – jak spotykacie osobę uzależnioną od fajek, to powie Wam: “na coś trzeba umrzeć”;
z kolei uzależniony od kawy wyciągnie z rękawa paręnaście powodów-dowodów, badań i opinii [kogoś], że kawa to jest super zdrowa. 😉

Mimo to, nawet i taka osoba może powiedzieć:

Cokolwiek to jest i przyjmujemy to w nadmiarze – warto zrobić przerwę.

i nie kiedyś, ale właśnie teraz bo nie ma jutra. Życie jest w tej chwili. W tej, kiedy czytasz ten tekst, kiedy siedzisz w pracy / na uczelni / idziesz po zakupy czy trenujesz. Składa się z prostych decyzji, które realizujesz w dokładnie tym momencie i tylko wtedy się “liczą”.

Z kawą po paru latach wyszło mi pożegnać się z nią na miesiąc, ale powrót nie był trudny, dlatego zapraszam was na moje autorskie, genialne połączenie tutaj – Kawa daktylowa <3

Co w tym dziwnego?

W końcu wieloletnie nawyki nie giną po miesiącu, aczkolwiek wiele z przyzwyczajeń – zwłaszcza jak widzimy pozytywne efekty zmian – można zmienić.

Trening

Wprowadź jeden zdrowy nawyk

Zmień to, co obciąża Cię podczas treningu.

Czujesz, że nie jesteś w pełni naładowany, a tętno jest wyższe niż zwykle?

Zastanów się:

Co się dzieje jak pijesz alkohol? 

(dzień “po” zwykle tętno jest wyższe, a nogi cięższe)

Po pierwsze organizm jest obciążony metabolizmem procentów, po drugie – odwodnienie będzie spowalniać Cię na treningu. Serce osoby odwodnionej musi włożyć więcej wysiłku w to, aby pompować krew (spadek objętości krwi = spadek ciśnienia = wzrost tętna). We właściwym żywieniu sportowców jednym z celów jest odciążenie układu pokarmowego do tego stopnia, aby krążąca krew płynęła do mięśni i tam dostarczała tlen.

Jak wpływa na ciebie nadmiar cukru w diecie?

Raz, możesz czuć się osłabiony. Zamiana dobrych źródeł cukru na rafinowane będzie pozbawiać Twojej diety dużej ilości składników mineralnych i witaminowych. Jeśli jesteś sportowcem i masz duże zapotrzebowanie na energię – traktuj cukier / węglowodany w formie suplementów – jako uzupełnienie, a nie podstawę diety.

Dwa – nadmiar owoców u wielu osób może być przyczyną wzdęć i nietolerancji. Jeśli bulgocze Tobie w brzuchu po dwóch-trzech jabłkach, to nie szukaj problemu gdzie indziej. Duża ilość fermentujących oligo-, di- i monosacharydów oraz polioli (FODMAP) faktycznie może wzmagać gazy, powodować ból brzucha, przelewanie i dyskomfort trawienny.

 

Zdrowe nawyki

Woda i kawa – bez pośpiechu

Jest parę fundamentalnych zasad zdrowego odżywiania

I jeśli jeszcze ich nie wprowadziłeś – zacznij od nich. Są to te zasady, które spotykamy we wszystkich najpopularniejszych i mających największą ilość praktyków-zwolenników.

Spotykamy je zarówno w diecie tradycyjnej, diecie paleo,na diecie wegańskiej, śródzemnomorskiej, diecie opartej na niskim indeksie glikemicznym. 

Poniżej przykłady punktów wspólnych. Oczywiście możemy stosować “ubogą” dietę wegańską pełną wegańskich słodyczy – mam jednak na myśli proste jedzenie, które jest jednocześnie najłatwiej dostępne.

  1. Pij dużo wody (Klik – przeczytaj o zaletach!)
  2. Jedz codziennie surowe warzywa i owoce
  3. Nie objadaj się
  4. Unikaj cukru, rafinowanych produktów, produktów wysokoprzetworzonych
  5. Usuń z diety tłuszcze trans
  6. Nie spiesz się, nie jedz w biegu
  7. Ruszaj się
  8. Dbaj  relaks – stres może przekreślić wszystkie zalety płynące z realizowania punktów 1-7.

…i wprowadź na stałe parę nawyków, jeden po drugim.

Pamiętaj, że zmiana więcej niż 2-3 nawyków na raz może Cię przerosnąć. Wprowadź jeden nawyk, jak poczujesz, że już go oswoiłeś – kontynuuj i pracuj nad kolejnym. To troszkę tak, jak ze zwiększaniem intensywności w mądrym planie treningowym. 🙂

Wszystko w Twoich rękach!

Wprowadź jeden zdrowy nawyk. Który wybierasz?

Zacznij od tych – [klik]. 🙂

CATEGORY: Ciekawostki i inne, Psychologia, zdrowie psychiczne i motywacja

Powiązane wpisy

Komentarze (2)

Chyba mam odpowiedź na swoje pytanie ale wolę się upewnić. Pomóż mi proszę. 🙂

Jestem na diecie wegańskiej, więc wiadomo roślin strączkowych u mnie nie brakuje, jednak zastanawiam się czy nie jem zbyt dużo owoców… ciągle mam wzdęty brzuch, ogólnie ‘te’ problemy, wzdęcia, potrafię nawet 3 razy dziennie biegać do toalety. Czuje się tak sobie, a nie zawsze tak było. Owoce zazwyczaj jem w pierwszej części dnia, jednak może z nimi przesadzam i organizm nie może tego ‘przetrawić’?

Wszystkie 8 już wprowadzone ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

proudly created by CoffeeCode.IT


Wszystkie Diety w sklepie taniej o 30zł!

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 
Wprowadź jeden zdrowy nawyk. Tylko jeden, ale teraz. Wiecie jak to jest – jak spotykacie osobę uzależnioną od fajek, to powie Wam: “na coś trzeba umrzeć”; z kolei uzależniony od kawy wyciągnie z rękawa paręnaście powodów-dowodów, badań i opinii [kogoś], że kawa to jest super zdrowa. 😉 Mimo to, nawet…