Śniadanie sportowca – jajka z bananem i quinoa
Jajecznica quinoa

Jajecznica quinoa

 

Jeśli pamiętasz przepisy, które wstawiałam rok temu – pewnie i ten Cię nie zdziwi.

Jednym z najbardziej odżywczych wyborów na syte i zdrowe śniadanie są oczywiście pełne cholesterolu jajka. Aby dopełnić je węglowodanami warto będzie wrzucić do nich ryż / komosę / kaszę jaglaną. Trochę słodyczy – to sezonowe lub “bazowe” owoce (banany, które stanowić mogą bazę jaglanek, smoothies, posiłków okołotreningowych)

– dadzą nam ciekawe połączenia smakowe. 😉

Gotowy na śniadanie, które zmieni Twój sposób patrzenia na jajka?

Składniki:

  • 2-4 jajka
  • 3-6 łyżek komosy ryżowej (u mnie ciemna)
  • banan
  • masło klarowane / olej kokosowy – łyżeczka-łyżka

Sposób przygotowania:

Komosę ugotuj. Pokrojonego banana wymieszaj z 2 jajkami i 2 białkami jaj. Tłuszcz rozgrzej na patelni; wylej masę. Podsmażaj chwilę. Przełóż na talerz i polej pozostałymi żółtkami.

 

[spacer color=”264C84″ icon=”fa-cutlery”]

Syte, dające sporo energii, dostarczające wszystkich niezbędnych aminokwasów, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, składników mineralnych.

Nie obciążające układu pokarmowego.

Tłuszcz, który znajduje się w często pomijanych żółtkach, jest nie tylko bardzo dobrze tolerowany przez większość osób, ale mimo węglowodanowego dodatku (komosy i banana) zapobiegnie szybkiemu skokowi cukru we krwi – to z kolei będzie wpływało na regulację apetytu i “rzutu” insuliny.

 

 

 

*możesz zblendować

Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest
KATEGORIE: Bez kategorii
Komentarze (2)

Dla pewności: na koniec dodać i zjeść surowe żółtka ?

Bardzo ciekawy pomysł na śniadanie! 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

proudly created by CoffeeCode.IT