Dieta osób aktywnych a zanieczyszczenia powietrza. Jak jeść, kiedy na zewnątrz smog?

Dieta w smogu?

Brzmi groteskowo i część osób powyższy tytuł może bawić, ale…kto mi zabroni? Nikt mi nie zabroni! Chcę zwrócić uwagę na to, na co mamy wpływ.

Istnieje parę produktów, które w okresie jesienno-zimowym pełnią więcej niż jedną rolę. Szczególnie w tym okresie, w trosce o zdrowie chrońmy nasze organizmy przed negatywnym skutkiem smogu. W tym wypadku ochrona będzie polegała na maksymalnym zmniejszeniu skutków negatywnych.

Pierwsza zasada:

Obserwuj wskaźniki zanieczyszczenia powietrza. Zwróć uwagę na to, co się dzieje po to, aby móc przeciwdziałać.

W aspekcie ochrony przed smogiem i następstwem dużej ekspozycji na toksyny powraca popularny temat antyoksydantów, czyli przeciwutleniaczy. To one będą w dużej mierze wpływać na nasze komórki i chronić je przed działaniem wolnych rodników tlenowych.

Włącz warzywa zawierające sulforafany – krzyżowe i kapustne

  • Brokuł
  • Kalafior
  • Brukselka
  • Kapusta
  • Rzodkiew
  • Kalarepa
  • Jarmuż

Spożywaj każdego dnia chociaż 1-2 porcje wyżej wymienionych.

Przygotuj świeże kiełki rzeżuchy (jak w okresie Wielkanocy), dodawaj chrzan do posiłków.

Nie zapominaj o regularnym przyjmowaniu kwasów omega-3.

Warto zdecydować się na dobrej jakości suplement apteczny, przechowywać go w lodówce. Polecam zastosowanie tranu, aby jednocześnie uzupełniać dietę o deficytową witaminę D3, o której wciąż mnóstwo osób zapomina.

Zmodyfikuj plan treningowy, jeśli wskaźniki są wysokie, a Ty trenujesz na powietrzu!

  • Trenuj z dala od głównych ruchliwych ulic.
  • Zmień godziny na bardzo wczesne lub bardzo późne, poza godzinami szczytu.
  • Wybieraj chętniej sale siłowe i treningowe.
  • Nie rezygnuj z aktywności fizycznej!
  • Możesz rozważyć stosowanie maseczek ochronnych – nie uchronią Cię w 100% przed zanieczyszczeniem, ale zmniejszą ekspozycję.

 

Więcej czytaj na: https://ncez.pl/aktywnosc-fizyczna/osoby-dorosle/zanieczyszczenia-powietrza-a-zdrowie-i-aktywnosc-fizyczna

Lubisz to? Lubisz, co? Podziel się więc z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest
CATEGORY: Ciekawostki i inne, Dieta sportowca, Dieta w praktyce - porady, PowerFoods

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

FreshMail.pl