Jajecznica z warzywami i szakszuka z tofu – jak zrobić?

Jajecznica

Komu smak niedzielnej jajecznicy kojarzy się z dzieciństwem? Chyba każdemu, prawda? Jednak tym razem zamiast dodatku boczku lub innego mięsa będą warzywa. Jaja kurze same w sobie są doskonałym (jednym z najlepszych) źródeł białka! Więc po co dodawać jeszcze? Nasza propozycja ma wystarczająco dużo tego makroskładnika w porcji. Musisz sprawdzić jedynie makro na dole! Razem z pełnoziarnistym chlebkiem stanowi pozycję idealną, must have do przetestowania i spróbowania!

Składniki

  • Jajo kurze całe ~ 220 g (4 sztuki – klasa M)
  • Cukinia – 150 g (0,5 sztuki – mała)
  • Pomidor – 140 g (1 sztuka)
  • Kiełki rzodkiewki – 25 g (0,5 opakowania)
  • Chleb żytni pełnoziarnisty ~70 g (2 kromki)
  • Ulubione przyprawy

Przygotowanie

  1. Warzywa pokroić w kostkę i dodać na rozgrzaną patelnię z łyżeczką oliwy z oliwek.
  2. Następnie wbić jaja, dodać ulubione przyprawy i mieszać do uzyskania preferowanej konsystencji.
  3. Udekorować kiełkami. Podać z chlebem.

Wskazówki 🙂

Ile głów – tyle pomysłów na przygotowanie jajecznicy 🙂 Jednak tutaj proponujemy podać z bardzo dużą ilością warzyw. Jest to fajna opcja dla osób będących na redukcji i zarazem smaczna. Warzywa można pokroić dzień wcześniej, wtedy idzie zaoszczędzić kilka minut rano. Przygotowanie takiej jajecznicy nie powinno zająć więcej niż 10 minut!

Makroskładniki

  • Energia 635 kcal
  • Białko 38,8 g
  • Tłuszcze 29,6 g
  • Węglowodany 65,9 g
Szakszuka

Szakszuka

Jeśli jesteś fanem wszystkiego co związane z pomidorami – soki, przeciery, passaty – szakszuka śniadaniem dla Ciebie! To danie, które widnieje w menu każdej restauracji serwującej śniadania! Dlaczego? Wygląda, smakuje i pachnie obłędnie. Niestety można pomyśleć, że przygotowanie takiego posiłku trwa wieki… nic bardziej mylnego! Z prostym przepisem i odrobiną wprawy zajmuje to chwilkę.

Składniki

  • Tofu naturalne – 90 g (0,5 kostki)
  • Cebula czerwona – 40 g (0,5 sztuki – mała)
  • Papryka czerwona – 115 g (0,5 sztuki)
  • Sok pomidorowy – 165 g (0,5 opakowania)
  • Pomidor – 140 g (1 sztuka)
  • Jajo kurze całe – 56 g (1 sztuka – klasa M)
  • Bułka wieloziarnista – ~65 g (1 sztuki)
  • Kiełki rzodkiewki – 25 g (0,5 opakowania)
  • Ulubione przyprawy

Przygotowanie

  1. Tofu i warzywa pokroić w kostkę.
  2. Na patelni rozgrzać łyżeczkę oliwy i podsmażyć tofu. Gdy się zezłoci dodać warzywa.
  3. Wlać sok pomidorowy i dodać ulubione przyprawy. Tutaj warto puścić wodzę fantazji, gdyż to właśnie one “robią robotę”. Polecamy użyć: ostrej papryki, czarnego, świeżo mielonego pieprzu, oregano, kminku, rozmarynu i bazylii.
  4. Całość dokładnie mieszać, zwiększyć ogień i czekać do odparowania nadmiaru wody (zalewa pomidorowa musi zgęstnieć).
  5. Zrobić “dziurę”, między którą należy wbić jajo.
  6. Patelnię przykryć i dusić do momentu ścięcia jaja.
  7. Udekorować kiełkami. Podać z bułką

Wskazówki 🙂

Niestety jest to danie bardzo czasochłonne, warto stąd na pierwszy raz przygotować ją w weekend, kiedy jest więcej czasu na poznawanie nowych rzeczy. Łączny czas przygotowania to około 15 minut. Warzywa można stosować wymienne. Nie lubisz czerwonej papryki? Wybierz żółtą 🙂 Kiełki także można wybrać dowolne i podać z chlebem, a nie bułką! Jeśli ~500 kcal to dla Ciebie zbyt mało na śniadanie, wtedy weź dwie bułki!

Makroskładniki

  • Energia 503 kcal
  • Białko 30,2 g
  • Tłuszcze 23,3 g
  • Węglowodany 46,2 g
Jeśli spróbowałeś przepisów – koniecznie udostępnij, pokaż znajomym i oznacz nas na Instagramie @dieta.sportowca
CATEGORY: Dieta sportowca, Przepisy

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 
Jajecznica Komu smak niedzielnej jajecznicy kojarzy się z dzieciństwem? Chyba każdemu, prawda? Jednak tym razem zamiast dodatku boczku lub innego mięsa będą warzywa. Jaja kurze same w sobie są doskonałym (jednym z najlepszych) źródeł białka! Więc po co dodawać jeszcze? Nasza propozycja ma wystarczająco dużo tego makroskładnika w porcji. Musisz…