Jak przytyć w Święta? 7 punktów, które pomogą Ci zrealizować cel szybciej, niż inni!

Jak przytyć w święta?

Święta to wyjątkowy czas! Spędy rodzinne, niesamowita atmosfera, którą dodatkowo podkręcają media, sklepy i…jedzenie!

Nie da się ukryć, że poza Tłustym Czwartkiem, nie ma w roku takich dni, jak te. Ciężko wyobrazić sobie w końcu Święta bez makowca, pierogów czy barszczu. Dodatkowo… ah, to ciasto babci, i ta ryba, którą najlepiej przygotowuje mama!  Tylko w Święta!

Idealny czas na to, żeby sobie przytyć! Jak szaleć, to szaleć! Jedziemy z 7 punktami gwarantującymi ekstra kilogramy!

1. Dzień zacznij od śniadania – większego niż zwykle!

Kto idzie na rekord? 🙂
Proponuję już od rana zacząć podjadanko.
Jeśli organizujesz Święta u siebie – masz ułatwione zadanie! Całodniowe buszowanie w kuchni sprzyja ekstra spożyciu energii. Tu gryz ciasta, tam łycha sałatki z majonezem, do tego chlebek. Na lepsze trawienie – zaserwuj sobie bezalkoholowego drinka-detox z soku z pomarańczy i imbiru!
Ekstra kalorie z cukru prostego zawartego w soku, dostarczą Ci mnósto energii na tworzenie wymyślnych propozycji kulinarnych, które zaskoczą Twoich bliskich!

2. Zanim zacznie się uroczysta Wigilia – wystartuj!

Nie krępuj się. Chwila relaksu, po ciężkim okresie przedświątecznym dobrze Ci zrobi. Zrelaksuj się przy kawie ze śmietanką w towarzystwie lukrowanego piernika. Unikniesz niespodziewanego głodu, jeśli goście przybędą z lekkim opóźnieniem.
Strategia żywieniowa na starcie jest połową sukcesu w biegu!

3. Nie “odchudzaj” żadnych potraw!

Kolejny raz ktoś sugeruje Ci jogurt zamiast śmietany i banany zamiast cukru? Słyszysz, że warto zrezygnować z tłustej panierki, na korzyść grillowanej ryby? Puszczaj te rady mimochodem i nie utrudniaj sobie życia! Nie narażaj się na komentarze wujków o pierniku z buraka i kotletach jaglanych! Nie dość, że nie przytyjesz, to jeszcze Cię wyśmieją.

4. Zjedz każdą z 12 potraw. To w końcu Święta!

Po coś te dwanaście potraw jest. Pokaż, że traktujesz Święta poważnie – nie bądź mięczakiem i zjedz koniecznie wszystkie. Nie smakuj, jak wszyscy, którzy chcą się odchudzać – jedz jak należy! Święta są tylko RAZ W ROKU!

Nie zapomnij o dodatkach, w postaci ziemniaków, ekstra sosu, chleba z masłem. Na zagrychę, zawsze najlepsze są proste dodatki, nie kombinuj. Pomogą Ci dodać ekstra kalorii do całodziennego menu! Zrób sobie prezent na Nowy Rok, w postaci ekstra kilogramów. 🙂

Prezent

5. Nie rób przerw pomiędzy posiłkami!

Świąteczny stół ma tę zaletę, że nigdzie nie ucieka! Idealnie dla dbających o kształt swojego brzuszka amatorów smacznego jedzonka. Nie musisz nigdzie wstawać –  możesz siedzieć i po prostu jeść. Bez udziwnień. Zacznij od barszczu pełnego uszek, dalej kontynuuj z potrawami wytrawnymi do momentu wjechania na stół słodkich przekąsek. Jeśli wśród Twoich bliskich pija się do posiłku wino – i Ty nie bądź abstynentem. Wypij nawet dwa kieliszki, na dobre trawienie. Dodatkowy kawałek ciasta nikomu jeszcze nie zaszkodził – śmiało. 🙂

6. Bądź uległy!

To, czego nie wypada przy stole świątecznym to odmawianie. Zwłaszcza, jeśli jesteś u bliskich w gościnie. Każdy z nas jest czasami namawiany do jeszcze jednego pierożka, pierniczka i serniczka. Przecież nie odmówisz? Zaufaj bliskim, wiedzą, co dla Ciebie dobre! Jak robić masę, to porządnie.

Weź dokładkę!

Weź dokładkę!

7. Odpuść sobie trening i spacer.

Nie po to jesz, żeby się wysilać i to spalać. Otwórz okno, jeśli chcesz zaczerpnąć świeżego powietrza, a jeśli wybierasz się do bliskich – koniecznie wybierz auto lub komunikację miejską.

Trening zacznij dopiero po Nowym Roku. Wtedy będziesz się odchudzał. 🙂

 


Tekst jest żartobliwą odpowiedzią na posty, filmy i porady – Jak nie przytyć w Święta?. Jeśli chcesz przytyć rozsądnie – zajrzyj tutaj. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera. Przeczytaj politykę prywatności".