Lepsza regeneracja – co zjeść?

Potrzebujesz recepty na szybką regenerację? 

Poza uzupełnieniem energii zaraz po wysiłku, posiłkiem złożonym z węglowodanów z dodatkiem białka i umiarkowaną ilością tłuszczu warto skupić się na takich produktach, które będą dostarczały zarówno kwasy omega-3 jak i magnez.

Badania wskazują na to, że połączenie magnezu z omega-3 daje wzmocniony efekt – oznacza to jeszcze więcej mocy na treningu i jeszcze skuteczniejszą regenerację.

Omega-3: zmniejszają stan zapalny w naszym organizmie wspomagając regenerację – Kwasy omega-3 zapobiegają małopłytkowości, łagodzą także ukrwienia i zwiększają poziom serotoniny. Są niezwykle istotne w zapobieganiu chorobom nowotworowym, dolegliwościach układu oddechowego, zaburzeniach przemiany cholesterolu.

Chronią przed chorobami układu pokarmowego – a więc w myśl:”Jelita to nasz drugi mózg” [klikaj po więcej!] są genialną substancją zmniejszającą ryzyko wystąpienia wielu chorób.
Wracając do bezpośredniego wspierania aktywności fizycznej – mają korzystny wpływ na układ krążenia, a więc i oddychania komórek w trakcie wysiłku. (oddychanie -> energia(<- a skąd ją brać na treningu?) )

Sushi - regeneracja

Sushi – regeneracja



Magnez: nikt z nas nie lubi jak mięśnie nie mają powera i zmieniają się w sztywne, twarde masy skurczone i bolesne tak, że ciężko kontynuować wysiłek. Bierze on udział w budowie mięśni i ścięgien, odpowiada za podstawowy metabolizm mięśni i przemian energetycznych. Bez magnezu nie ma energii, współpracuje on z szeregiem enzymów i wiele z przemian jest uzależniona od jego obecności. Zwłaszcza podczas wysiłków bardzo długotrwałych i intensywnych (ściganie się na maratonie, wyścigu kolarskim itd.) warto zaopatrzyć się w izotonik, który magnez będzie posiadał.

Pomysły na dziś:

  • ŁOSOŚ z migdałami (uwaga, możecie solić! ) na szpinaku z ziemniakami
  • PSTRĄG tęczowy z kaszą gryczaną i sałatką z rukolą
  • SUSHI
  • JAGLANKA z pestkami dyni i bananem
  • PŁATKI OWSIANE z siemieniem lnianym i brzoskwiniami
CATEGORY: Bez kategorii
Komentarze (1)

[…] co ma wpływ na naszą regenerację jest oczywiście […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 
Potrzebujesz recepty na szybką regenerację? Poza uzupełnieniem energii zaraz po wysiłku, posiłkiem złożonym z węglowodanów z dodatkiem białka i umiarkowaną ilością tłuszczu warto skupić się na takich produktach, które będą dostarczały zarówno kwasy omega-3 jak i magnez.Badania wskazują na to, że połączenie magnezu z omega-3 daje wzmocniony efekt – oznacza to jeszcze…