Dlaczego sportowcy wymagają wyjątkowego podejścia?

Musisz zdać sobie sprawę, że jeśli jesteś sportowcem – należysz do wyjątkowej grupy o wyjątkowych, specyficznych potrzebach, dla których produkty skierowane dla ludzi o umiarkowanej aktywności, nie są skierowane.

 Jeśli jesteś sportowcem – spalasz dziennie 1,5-4x więcej energii niż przeciętna osoba o umiarkowanej aktywności fizycznej.
Zwiększa się także zapotrzebowanie na składniki mineralne (zwłaszcza żelazo, magnez, wapń, sód), antyoksydacyjne i witaminy, chociażby z grupy B. Możesz oczywiście tego nie bilansować i nie mieć świadomości, na ile stać Twój organizm. 
W sporcie wyczynowym, który wiąże się z dietą bogatokaloryczną suplenty i odżywki są praktycznie nieuniknione.

Ciężko jest bowiem zbilansować ok. 800-900g węglowodanów w postaci ryżu czy owoców.
(dla wszystkich lowcarbowców – tak, węgle jak widać się przydają 😉 ), a dietą składającą się w 70% z warzyw i owoców pokryć 4000-7000kcal. 
To do czego zmierzam – jeśli przyjmowanie suplementów nie będzie uprzedzone bazowaniem na właściwym paliwie – tj. odpowiednia dieta na pierwszym miejscu – suplementy i odżywki na drugim), nie będą przynosiły oczekiwanych rezultatów, albo rezultaty będą, ale mniejsze aniżeli byłyby w połączeniu ze zbilansowaną dietą.

Kalorie i makroskładniki – przede wszystkim, ale…

Musicie pamiętać, że makroskładniki – węglowodany, białka i tłuszcze oraz energia, której dostarczają – to puste liczby. Należy dbać o to, aby energia, której dostarczają była dla Was dodatkowo źródłem najbardziej naturalnych /jak się da/ witamin i składników mineralnych.

Jeśli będziemy bazować na dobrej, naturalnej, bogatoodżywczej diecie – spokojnie możemy uzupełniać dietę dobrymi suplementami węglowodanowo-białkowymi.
To, co dotyczy każdego i sportowców to suplementy uzupełniające jadłospis w niezbędne składniki – i tak witamina D oraz omega-3 wiodą prym. Jeśli jeszcze ich nie przyjmujesz – zacznij.  O żywieniu podczas treningu oraz okołotreningowo czytaj tutaj.

Każdy sport i jego każda wąska dziedzina, to inny rozkład dnia, inny czas poświęcony na treningi i regenerację.
Poza tym, jesteś człowiekiem i potrzebujesz także czasu dla siebie i bliskich. 
CATEGORY: Ciekawostki i inne, Dieta sportowca

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

proudly created by CoffeeCode.IT

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 
Musisz zdać sobie sprawę, że jeśli jesteś sportowcem – należysz do wyjątkowej grupy o wyjątkowych, specyficznych potrzebach, dla których produkty skierowane dla ludzi o umiarkowanej aktywności, nie są skierowane.  Jeśli jesteś sportowcem – spalasz dziennie 1,5-4x więcej energii niż przeciętna osoba o umiarkowanej aktywności fizycznej. Zwiększa się także zapotrzebowanie na…