Ile zjeść pączków w Tłusty Czwartek?

Tytuł sugeruje, że może być naprawdę tłusto z tym pączkiem! 🙂 Niektórzy idą na rekord w jedzeniu pączków.

Są i tacy, którzy będą szczycić się, że nie zjedli ani jednego pączka, bo robią formę. 😉

No, ale bez jaj, bez jaj proszę.

Czy jeść pączki?

No to sobie zjedz i nie wymyślaj za dużo. Im więcej będziesz dumać na ile możesz, a na ile nie możesz sobie pozwolić – tym więcej energii stracisz. Po co bezsensu podnosić sobie kortyzol? 😀

Ile kcal ma pączek i faworek?

  • średni pączek to 200-350 kcal. 

Wartość kaloryczna zależy od lukru, sposobu przygotowania (ilości tłuszczu, który pochłonął), nadzienia / dziurki. 😉

  • faworek ważący około 20 g to +/- 90 kcal

5 takich faworków to już ponad 400 kcal.

  • donut z polewą ważący 60 g to około 250 kcal
  • gniazdko z lukrem ważące 60 g to około 250 kcal
pączki
pączek

Czy kcal z pączka to duże wartości dla aktywnej osoby?

Czy to są duże wartości nawet dla osoby na redukcji?

No…nie! Moim celem nie jest przekonać was, że warto objadać się pączkami, ale że umiarkowane, symboliczne spożycie nie powinno wiązać się z jakimikolwiek rozkminami. Jeden dzień, jeden pączek, jeden faworek w ramach deseru i żyje się dalej.

To, że tłuste słodkie przekąski nie mają wartości prozdrowotnej nie jest zaskoczeniem. Smażone tłuszcze nasycone, rafinowany cukier, biała mąka. Nie trzeba być znawcą, żeby wyczuć, że nie jest to dobry pomysł na każdy dzień. Nie oszukujmy się – pączków nie je się po to, żeby się najeść czy czerpać z nich coś więcej niż przyjemność. Tak jak ciasta u babci nie jemy, żeby dostarczać witamin z jabłek w szarlotce czy antyoksydantów z cynamonu.

jesteś gruby
kalorie pączek

Jeśli planujesz tych pączków zjeść 10 – Twój organizm może się troszkę zdziwić, ale jednorazowo pewnie sobie z tym mimo wszystko poradzi, choć nie jest to jakiś idealny pomysł. 😀

Namawiam jednak do rozsądku – będziesz się czuć lepiej, zdrowiej i zostaną siły na dobry trening. 😀

Smaczności!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Otrzymaj 4-tygodniowy mailing "Jak schudnąć?" i wiele więcej w przyszłości! :)

Wyślij mi newsletter (bez spamowania)!

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zapis do Projektu jest jednocześnie zapisem na newsletter. Akceptuję to i wiem, że w każdym momencie mogę zrezygnować.

 

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłki newslettera. Przeczytaj politykę prywatności".